Abstract
Efektem prób przewozu ładunków ponadgabarytowych są częste kolizje z przęsłami wiaduktów usytuowanych nad drogami samochodowymi. Powoduje to ich degradację, a w skrajnych przypadkach prowadzić może do poważnego wypadku lub nawet katastrofy. Przegląd wiaduktu kolejowego nad drogą krajową nr 7 w Pasłęku ujawnił znaczne deformacje i uszkodzenia w dźwigarach głównych przęsła powstałe na skutek uderzeń pojazdów ponadgabarytowych. W referacie przedstawiono analizę nośności uszkodzonego przęsła. Pokazano rezultaty analizy statyczno-wytrzymałościowej oraz nieliniowej analizy sprężysto-plastycznej MES z uwzględnieniem istniejących deformacji. W rezultacie podano zalecenia dotyczące naprawy oraz dalszej eksploatacji obiektu.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2011 Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Inżynieria i Budownictwo
pages 84 - 87,
ISSN: 0021-0315 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Szafrański M.: Ocena bezpieczeństwa wiaduktu kolejowego uszkodzonego wskutek uderzeń pojazdów ponadgabarytowych// Inżynieria i Budownictwo. -., nr. nr 2 (2011), s.84-87
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 88 times