Abstrakt
Efektem prób przewozu ładunków ponadgabarytowych są częste kolizje z przęsłami wiaduktów usytuowanych nad drogami samochodowymi. Powoduje to ich degradację, a w skrajnych przypadkach prowadzić może do poważnego wypadku lub nawet katastrofy. Przegląd wiaduktu kolejowego nad drogą krajową nr 7 w Pasłęku ujawnił znaczne deformacje i uszkodzenia w dźwigarach głównych przęsła powstałe na skutek uderzeń pojazdów ponadgabarytowych. W referacie przedstawiono analizę nośności uszkodzonego przęsła. Pokazano rezultaty analizy statyczno-wytrzymałościowej oraz nieliniowej analizy sprężysto-plastycznej MES z uwzględnieniem istniejących deformacji. W rezultacie podano zalecenia dotyczące naprawy oraz dalszej eksploatacji obiektu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2011 Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Inżynieria i Budownictwo
strony 84 - 87,
ISSN: 0021-0315 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Szafrański M.: Ocena bezpieczeństwa wiaduktu kolejowego uszkodzonego wskutek uderzeń pojazdów ponadgabarytowych// Inżynieria i Budownictwo. -., nr. nr 2 (2011), s.84-87
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 88 razy