Abstrakt
Przegląd wiaduktu kolejowego nad drogą krajową nr 7 w Pasłęku ujawnił znaczne deformacje i uszkodzenia w dźwigarach głównych przęsła powstałe na skutek uderzeń pojazdów ponadgabarytowych. W referacie przedstawiono analizę nośności oraz przyjęty sposób naprawy wspomnianego obiektu. Przedstawiono rezultaty analizy statyczno-wytrzymałościowej konstrukcji przęsła oraz nieliniowej analizy sprężysto-plastycznej MES z uwzględnieniem istniejących deformacji. Analiza wykazała brak doraźnych zagrożeń dla konstrukcji. Zalecono prace naprawcze z uwagi na efekty zmęczeniowe i ochronę korozyjną.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- XXIV Konferencja Naukowo-Techniczna : zapobieganie, diagnostyka, naprawy, rekonstrukcje, Szczecin-Międzyzdroje, 26-29 maja 2009 strony 403 - 410
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Szafrański M.: Uszkodzenie wiaduktu kolejowego nad drogą krajową nr 7. Analiza nośności i sposób naprawy// XXIV Konferencja Naukowo-Techniczna : zapobieganie, diagnostyka, naprawy, rekonstrukcje, Szczecin-Międzyzdroje, 26-29 maja 2009/ ed. red. M. Kaszyńska. - Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny , Wydział Budownictwa i Architektury. Szczecin: Wydaw. Uczelniane ZUT, 2009, s.403-410
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy