Ocena skuteczności stosowanej metodyki regulacji osi toru kolejowego - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Ocena skuteczności stosowanej metodyki regulacji osi toru kolejowego

Abstract

W pracy pokazano przykłady stwierdzonych nieprawidłowości w ukształtowaniu torów kolejowych w płaszczyźnie poziomej. Jako przyczynę istniejącej niekorzystnej sytuacji wskazano stosowaną przez wiele lat metodykę regulacji osi toru. W celu oceny skuteczności tego procesu przeprowadzono dwie kampanie ciągłych pomiarów satelitarnych. Pierwsza kampania pomiarowa miała na celu identyfikację stanu istniejącego, druga zaś − określenie ukształtowania toru po przeprowadzonej regulacji jego osi. Ponieważ projekt regulacji został wykonany za pomocą tradycyjnych metod geodezyjnych, stworzyło to możliwość oceny poprawności tychże metod z punktu widzenia aktualnego stanu wiedzy. Ocena ta nie wypadła pozytywnie; stwierdzono, że wykonany przy zastosowaniu tradycyjnej procedury projekt w zasadzie nie wnosi nic nowego, ograniczając się jedynie do odwzorowania stanu istniejącego.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 219 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przegląd Komunikacyjny pages 56 - 62,
ISSN: 0033-2232
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Koc W., Specht C., Lewiński L., Chrostowski P., Grzejka P.: Ocena skuteczności stosowanej metodyki regulacji osi toru kolejowego// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. 10 (2013), s.56-62
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 126 times

Recommended for you

Meta Tags