Route vertical alignment design in the process of its regulation - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Route vertical alignment design in the process of its regulation

Abstract

Regulacja toru kolejowego ma za zadanie dostosowanie niewłaściwego lub też zdeformowanego położenia osi toru do położenia odpowiadającego parametrom technicznym wymaganym dla danej linii kolejowej. Projekt regulacji wykonywany jest na podstawie pomiaru geodezyjnego wysokości toków szynowych metodą punktów stałych, tzn. w oparciu o umieszczone na słupach wskaźniki regulacji osi toru, których wysokość jest znana. Wykonany w ten sposób profil istniejącej linii kolejowej jest podstawą do obliczenia wartości podnoszeń toru. Wartości te nanosi się w terenie na podkłady i są one wykorzystywane przez operatora maszyny jako namiary do podnoszenia i podbijania toru. Metoda ta jest prosta w stosowaniu jednak bardzo pracochłonna.W referacie przedstawiona zostanie metoda opracowania projektu niwelety toru kolejowego na podstawie pomierzonych nierówności pionowych oraz praktyczny przykład jej zastosowania w procesie utrzymaniu dróg szynowych, a w szczególności w projektowaniu robót związanych z regulacją osi toru.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 16 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
REPORTS ON GEODESY AND GEOINFORMATICS pages 169 - 176,
ISSN: 2391-8365
Language:
English
Publication year:
2009
Bibliographic description:
Kędra Z.: Route vertical alignment design in the process of its regulation// REPORTS ON GEODESY. -., nr. Nr 2 (87) (2009), s.169-176
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 73 times

Recommended for you

Meta Tags