Abstrakt
Regulacja toru kolejowego ma za zadanie dostosowanie niewłaściwego lub też zdeformowanego położenia osi toru do położenia odpowiadającego parametrom technicznym wymaganym dla danej linii kolejowej. Projekt regulacji wykonywany jest na podstawie pomiaru geodezyjnego wysokości toków szynowych metodą punktów stałych, tzn. w oparciu o umieszczone na słupach wskaźniki regulacji osi toru, których wysokość jest znana. Wykonany w ten sposób profil istniejącej linii kolejowej jest podstawą do obliczenia wartości podnoszeń toru. Wartości te nanosi się w terenie na podkłady i są one wykorzystywane przez operatora maszyny jako namiary do podnoszenia i podbijania toru. Metoda ta jest prosta w stosowaniu jednak bardzo pracochłonna.W referacie przedstawiona zostanie metoda opracowania projektu niwelety toru kolejowego na podstawie pomierzonych nierówności pionowych oraz praktyczny przykład jej zastosowania w procesie utrzymaniu dróg szynowych, a w szczególności w projektowaniu robót związanych z regulacją osi toru.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
REPORTS ON GEODESY AND GEOINFORMATICS
strony 169 - 176,
ISSN: 2391-8365 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Kędra Z.: Route vertical alignment design in the process of its regulation// REPORTS ON GEODESY. -., nr. Nr 2 (87) (2009), s.169-176
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 69 razy