Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny
Abstract
Artykuł przedstawia model teoretyczny wyjaśniający wpływ poczucia samoskuteczności na eskalację zaangażowania wśród przedsiębiorców. Autorzy postulują, że rozbieżność pomiędzy poziomem przekonań dotyczących własnej skuteczności a faktyczną skutecznością tworzy lukę skuteczności. Początkujący przedsiębiorcy w związku z ich niewielkim doświadczniem są szczególnie narażeni na ryzyko eskalacji zaangażowania, gdyż cechują się ograniczonymi możliwościami adekwatnej interpretacji informacji dotyczących osiąganych przez nich rezultatów. Artykuł zawiera uzasadnienie propozycji teoretycznej autorów w odniesieniu do różnych źródeł oraz opis planowanej metody weryfikacji omawianego modelu.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Ekonomiczne Problemy Usług
pages 196 - 205,
ISSN: 1640-6818 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Zięba K., Ziemiański P.: Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Usług. -., nr. 102 (2013), s.196-205
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 149 times
Recommended for you
Entrepreneurship Today: Selected Aspects
- M. Byczkowska,
- Z. Poplavska,
- S. Komarynets
- + 3 authors