Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny

Abstract

Artykuł przedstawia model teoretyczny wyjaśniający wpływ poczucia samoskuteczności na eskalację zaangażowania wśród przedsiębiorców. Autorzy postulują, że rozbieżność pomiędzy poziomem przekonań dotyczących własnej skuteczności a faktyczną skutecznością tworzy lukę skuteczności. Początkujący przedsiębiorcy w związku z ich niewielkim doświadczniem są szczególnie narażeni na ryzyko eskalacji zaangażowania, gdyż cechują się ograniczonymi możliwościami adekwatnej interpretacji informacji dotyczących osiąganych przez nich rezultatów. Artykuł zawiera uzasadnienie propozycji teoretycznej autorów w odniesieniu do różnych źródeł oraz opis planowanej metody weryfikacji omawianego modelu.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 51 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Ekonomiczne Problemy Usług pages 196 - 205,
ISSN: 1640-6818
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Zięba K., Ziemiański P.: Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Usług. -., nr. 102 (2013), s.196-205
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 149 times

Recommended for you

Meta Tags