Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny

Abstrakt

Artykuł przedstawia model teoretyczny wyjaśniający wpływ poczucia samoskuteczności na eskalację zaangażowania wśród przedsiębiorców. Autorzy postulują, że rozbieżność pomiędzy poziomem przekonań dotyczących własnej skuteczności a faktyczną skutecznością tworzy lukę skuteczności. Początkujący przedsiębiorcy w związku z ich niewielkim doświadczniem są szczególnie narażeni na ryzyko eskalacji zaangażowania, gdyż cechują się ograniczonymi możliwościami adekwatnej interpretacji informacji dotyczących osiąganych przez nich rezultatów. Artykuł zawiera uzasadnienie propozycji teoretycznej autorów w odniesieniu do różnych źródeł oraz opis planowanej metody weryfikacji omawianego modelu.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Ekonomiczne Problemy Usług strony 196 - 205,
ISSN: 1640-6818
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Zięba K., Ziemiański P.: Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Usług. -., nr. 102 (2013), s.196-205
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 149 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi