Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny
Abstrakt
Artykuł przedstawia model teoretyczny wyjaśniający wpływ poczucia samoskuteczności na eskalację zaangażowania wśród przedsiębiorców. Autorzy postulują, że rozbieżność pomiędzy poziomem przekonań dotyczących własnej skuteczności a faktyczną skutecznością tworzy lukę skuteczności. Początkujący przedsiębiorcy w związku z ich niewielkim doświadczniem są szczególnie narażeni na ryzyko eskalacji zaangażowania, gdyż cechują się ograniczonymi możliwościami adekwatnej interpretacji informacji dotyczących osiąganych przez nich rezultatów. Artykuł zawiera uzasadnienie propozycji teoretycznej autorów w odniesieniu do różnych źródeł oraz opis planowanej metody weryfikacji omawianego modelu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Ekonomiczne Problemy Usług
strony 196 - 205,
ISSN: 1640-6818 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Zięba K., Ziemiański P.: Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Usług. -., nr. 102 (2013), s.196-205
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 149 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Entrepreneurship Today: Selected Aspects
- M. Byczkowska,
- Z. Poplavska,
- S. Komarynets
- + 3 autorów