Porównanie efektów nauczania przed i w czasie nauki zdalnej spowodowanej pandemią SARS-CoV-2 na przykładzie przedmiotu Metrologia - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Porównanie efektów nauczania przed i w czasie nauki zdalnej spowodowanej pandemią SARS-CoV-2 na przykładzie przedmiotu Metrologia

Abstract

Przedmiot Metrologia jest wykładany na semestrze drugim na trzech kierunkach na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. W ramach wykładu studenci poznają problematykę dokonywania pomiarów. W kolejnym semestrze, przekładają zdobytą teoretycznie wiedzę na praktykę, wykonując pomiary w laboratorium. Z uwagi na wybuch pandemii SARS-CoV-2 w 2020 roku oraz wprowadzone ograniczenia od połowy marca, studenci i wykładowcy zostali zmuszeni do nauki zdalnej wykładu. Laboratoria prowadzone od października 2020 również musiały zmienić swoją formę z uwagi na mniejszą liczbę studentów w sali laboratoryjnej oraz zmniejszoną liczbę terminów przy porównywalnej liczbie studentów ogółem. Część zajęć odbyła się w skróconej formie stacjonarnie, część – zdalnie. Praca prezentuje różnice w sposobie przeprowadzenia zajęć oraz analizę efektów nauczania. Celem przeprowadzonych badań jest określenie skuteczności nauki zdalnej oraz hybrydowej – stacjonarno-zdalnej na przedmiocie Metrologia. Przeprowadzona analiza ma za zadanie określić kierunki przyszłego rozwoju prowadzenia przedmiotu, by możliwie najlepiej przygotować studentów do nauki na kolejnych semestrach. Do analizy wykorzystano prace studentów dwóch grup. Do grupy A zakwalifikowano studentów uczących się stacjonarnie w latach akademickich 2018/19/20. Do grupy B zakwalifikowano studentów uczących się przedmiotu Metrologia w czasie pandemii w formie zdalnej (semestr 2 – wykład) i w formie hybrydowej (semestr 3 – laboratorium) w latach akademickich 2019/20/21. Analizie poddano wyniki w sumie ponad 450 osób. Z przeprowadzonych badań wynika, że nauczanie zdalne powoduje większą polaryzację wyników studentów oraz zmniejsza ich zdolności praktyczne. Jednocześnie podjęta analiza ujawnia problemy natury etycznej przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w formie zdalnej. Praca prezentuje możliwości wykorzystania nauczania zdalnego w celu przygotowania studentów do zajęć praktycznych.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 139 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (2021 Wydawnictwo Naukowe TYGIEL sp. z o.o.)

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Naukowa analiza problemów współczesnej edukacji strony 77 - 23
Language:
Polish
Publication year:
2021
Bibliographic description:
Babicz-Kiewlicz S.: Porównanie efektów nauczania przed i w czasie nauki zdalnej spowodowanej pandemią SARS-CoV-2 na przykładzie przedmiotu Metrologia// Naukowa analiza problemów współczesnej edukacji/ Lublin: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL Sp. z o. o., 2021, s.77-23
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 129 times

Recommended for you

Meta Tags