Abstract
Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nabierają coraz większego znaczenia w związku z rozwojem technologii informacyjno−komunikacyjnych. Pozwalają one na zastosowanie nowych form przekazywania wiedzy oraz komunikacji nauczycieli akademickich i studentów. Pamiętać należy, że przepisy dotyczące usług internetowych nie zostały stworzone z myślą o regulacji e−nauczania. W 2006 roku Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa przekazało do konsultacji społecznej projekt rozporządzenia wprowadzającego pewne regulacje prawne w zakresie na nauczania na odległość. Niestety, jak dotąd nie wypracowano w tej sprawie wiążącego stanowiska (w postaci odpowiedniej ustawy), a co za tym idzie uczelnie wyższe nie mają formalnej podstawy prawnej do prowadzenia zajęć w pełni e-learningowych. Otwarty jest również problem ochrony własności intelektualnej twórców programów i zasobów edukacyjnych, dostępności tworzonych materiałów oraz finansowania ich opracowywania.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Pismo PG
pages 16 - 19,
ISSN: 1429-4494 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 95 times