Prawne aspekty wykorzystania Internetu w procesie kształcenia studentów - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Prawne aspekty wykorzystania Internetu w procesie kształcenia studentów

Abstrakt

Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nabierają coraz większego znaczenia w związku z rozwojem technologii informacyjno−komunikacyjnych. Pozwalają one na zastosowanie nowych form przekazywania wiedzy oraz komunikacji nauczycieli akademickich i studentów. Pamiętać należy, że przepisy dotyczące usług internetowych nie zostały stworzone z myślą o regulacji e−nauczania. W 2006 roku Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa przekazało do konsultacji społecznej projekt rozporządzenia wprowadzającego pewne regulacje prawne w zakresie na nauczania na odległość. Niestety, jak dotąd nie wypracowano w tej sprawie wiążącego stanowiska (w postaci odpowiedniej ustawy), a co za tym idzie uczelnie wyższe nie mają formalnej podstawy prawnej do prowadzenia zajęć w pełni e-learningowych. Otwarty jest również problem ochrony własności intelektualnej twórców programów i zasobów edukacyjnych, dostępności tworzonych materiałów oraz finansowania ich opracowywania.

Autor (1)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Pismo PG strony 16 - 19,
ISSN: 1429-4494
Język:
polski
Rok wydania:
2007
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 62 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi