Abstrakt
W ostatnich latach warunki, w jakich zmuszone są działać małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) stały się bardzo trudne. W obliczu konkurencji, rosnącej zarówno na globalnych, jak i lokalnych rynkach, przedsiębiorcy zostali zmuszeni do poszukiwania źródeł przewagi konkurencyjnej. Jednym z takich źródeł może być utrzymywanie płynności finansowej przedsiębiorstwa, jako że jedną z największych przeszkód w funkcjonowaniu MSP jest właśnie brak płynności finansowej i inne problemy finansowe. Niestety, wielu przedsiębiorców oraz pracowników MSP posiada niewystarczającą wiedzę na temat zarządzania finansami firmy i w związku z tym, pewne formy edukacji w tej materii są konieczne. Z racji tego, że przedsiębiorcy oraz pracownicy MSP są w większości bardzo zaangażowani w swoją pracę i nie są w stanie wziąć udziału w kursie odbywającym się w trybie stacjonarnym, edukacja na odległość jawi się jako doskonałe rozwiązanie, pozwalające zaspokoić ich potrzeby. Projekt MESIMA ma na celu edukację przedsiębiorców oraz pracowników z sektora MSP w różnych dziedzinach związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem, między innymi w zarządzaniu finansami. Poniższy artykuł ma za zadanie zaprezentować możliwości nauczania na odległość pracowników i właścicieli MSP na przykładzie jednej z aplikacji projektu MESIMA. Prezentuje on również projekt MESIMA, podkreślając jego zorientowanie na nauczanie na odległość.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Grzesiak M., Dąbrowska M.: Nauczanie na odległość w sektorze MSP na przykładzie projektu MESIMA// / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 126 razy