Postawy osób starszych wobec tradycyjnych i innowacyjnych kanałów dystrybucji usług finansowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Postawy osób starszych wobec tradycyjnych i innowacyjnych kanałów dystrybucji usług finansowych

Abstract

Rosnący udział osób starszych w strukturze populacji stawia nowe wyzwania przed przedsiębiorstwami oferującymi produkty do nich skierowane. Przykładem takich produktów są usługi finansowe. Przedmiotem niniejszego tekstu są usługi ubezpieczeniowe i bankowe oferowane osobom starszym z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji. Na podstawie przeglądu literatury sformułowano dwie hipotezy badawcze: H1: Cechy społeczno-demograficzne osób powyżej 50. roku życia wpływają na preferencje w zakresie korzystania z usług ubezpieczeniowych za pomocą tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji oraz H2: Zmienne społeczno-demograficzne osób powyżej 50. roku życia wpływają na postrzeganą przez nich dostępność usług finansowych. Weryfikacja postawionych hipotez została zrealizowana na podstawie badań przeprowadzonych wśród 1498 osób w wieku 50+ pochodzących z północnej Polski. W artykule zawarto ponadto rekomendacje dla praktyki gospodarczej służące lepszemu dostosowaniu oferty rynkowej do oczekiwań klientów usług finansowych

Citations

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Problemy Zarządzania no. 14, pages 156 - 170,
ISSN: 1644-9584
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Czerwiński B.: Postawy osób starszych wobec tradycyjnych i innowacyjnych kanałów dystrybucji usług finansowych// Problemy Zarządzania. -Vol. 14., nr. 2 (59) (2016), s.156-170
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.7172/1644-9584.59.10
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 133 times

Recommended for you

Meta Tags