Problematyka wiejska w nauczaniu projektowania jako konieczny warunek zachowania wartości środowiska kulturowego i naturalnego obszarów wiejskich - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Problematyka wiejska w nauczaniu projektowania jako konieczny warunek zachowania wartości środowiska kulturowego i naturalnego obszarów wiejskich

Abstract

krajobrazy wiejskie będące obrazem środowiska kulturowego wsi, są jedenym ze źródeł tradycji w jej wieloaspektowej integralnej postaci, która obejmuje zarówno wartości przyrodnicze, kulturowe jak i społeczne. architektura i krajobraz stanowią ściśle powiązane elementy. wzajemne relacje architektura-krajobraz są różne i zależą od wartości przestrzennych, charakteru kulturowego i oddziaływania psychologicznego krajobrazu. dlatego tak istotne znaczenie ma w nauczaniu projektowania problematyka wiejska, gdzie przekazana wiedza o współczesnych potrzebach ochrony zasobów przyrodniczych, o związkach pomiędzy obiektami i krajobrazem daje nadzieję, że niszczenie krajobrazu wiejskiego oraz dające się zauważyć przerwanie ciągłości tradycji rodzimej architektury i procesów ruralistycznych zostanie zrównoważone projektowaniem przyjaznym środowisku ostatecznie nobiliutujące środowisko kulturowe polskiej wsi.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Odnowa polskiej wsi strony 220 - 226
Language:
Polish
Publication year:
2006
Bibliographic description:
Szarejko K.: Problematyka wiejska w nauczaniu projektowania jako konieczny warunek zachowania wartości środowiska kulturowego i naturalnego obszarów wiejskich// Odnowa polskiej wsi/ ed. red. nauk. Witold Czarnecki, Danuta Korolczuk. Białystok: Wydział Architektury Politechniki Białostockiej, 2006, s.220-226
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 120 times

Recommended for you

Meta Tags