Projektowanie poszerzeń międzytorzy w aspekcie zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych
Abstract
W latach 2014–2015 w Polsce wprowadzono długo oczekiwane nowelizacje warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (zawartych w Dzienniku Ustaw nr 151 poz. 987 z 1998 r.) oraz Warunków technicznych Id-1. Wprowadziły one istotne zmiany w dopuszczalnych wartościach parametrów geometrycznych i kinematycznych, mających bezpośredni wpływ na projektowanie geometrii toru kolejowego. Z uwagi na duże znaczenie zagadnień geometrycznych przy modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych, postanowiono zbadać wpływ tych zmian na projektowanie optymalnego poszerzenia międzytorza na prostej, rozumianego jako poszukiwanie rozwiązania o najmniejszej długości całkowitej spośród ogólnie dostępnych modeli. Zwrócono także uwagę na powszechnie stosowaną w praktyce inżynierskiej metodę projektowania takich układów i wynikające stąd konsekwencje. Sformułowano wnioski praktyczne.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przegląd Komunikacyjny
pages 15 - 18,
ISSN: 0033-2232 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Nowakowski M.: Projektowanie poszerzeń międzytorzy w aspekcie zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. 9 (2015), s.15-18
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 142 times