Reduction of the reaction torque of an in-line four-cylinder four-stroke engine - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Reduction of the reaction torque of an in-line four-cylinder four-stroke engine

Abstract

W pracy przedstawiono zarówno dokładne jak i uproszczone zależności na przebieg momentu reakcyjnego silnika, jedno i wielocylindrowego, przenoszonego na ramę pojazdu lub fundament. Wyprowadzono zależność na wartość przesunięcia wałków wyrównoważających zapewniającą całkowite wyeliminowanie wpływu sił bezwładności na przebieg momentu reakcyjnego w silnikach czterosuwowych czterocylindrowych. Wprowadzono kryteria doboru optymalnej wielkości przesunięcia wałków wyrównoważających. Wskazano na zależność optymalnej wartości przesunięcia od stanu pracy silnika i parametrów konstrukcyjnych układu napędowego. Zaproponowano dobór optymalnej wartości dla danego typu samochodu w obszarach, w których silnik najczęściej pracuje.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 28 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Combustion Engines pages 82 - 87,
ISSN: 2300-9896
Language:
English
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Mosakowski R.: Reduction of the reaction torque of an in-line four-cylinder four-stroke engine// Combustion Engines. -., (2010), s.82-87
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 111 times

Recommended for you

Meta Tags