Rola firm rodzinnych w kształtowaniu postaw preprzedsiębiorczych. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Rola firm rodzinnych w kształtowaniu postaw preprzedsiębiorczych.

Abstract

Niniejsze opracowanie jest poświęcone problematyce rozwoju postaw preprzedsiębiorczych w kontekście funkcjonowania firm rodzinnych. Domena biznesu rodzinnego jest obszarem mało zbadanym w odniesieniu do polskich realiów. W przypadku Polski, jak i innych krajów, które przeszły proces transformacji z gospodarki centralnie planowanej do gospodarki rynkowej, uwarunkowania dotyczące przedsiębiorczości rodzinnej mają specyficzny charakter. Stąd też podjęto próbę przybliżenia problematyki firm rodzinnych w Polsce, ukazując jednocześnie skalę złożoności tego zagadnienia. Na tak zarysowanym tle przedstawiono nie omawianą wcześniej na gruncie polskim koncepcję preprzedsiębiorczości i postaw preprzedsiębiorczych jako nowe podejście do kwestii badania procesu powstawania nowych firm. Nałożenie na siebie tych dwóch obszarów tematycznych pozwoliło na sformułowanie wniosków i nakreślenie kierunków przyszłych badań.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 36 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy pages 159 - 176,
ISSN: 1898-5084
Language:
Polish
Publication year:
2011
Bibliographic description:
Zięba K.: Rola firm rodzinnych w kształtowaniu postaw preprzedsiębiorczych.// Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. -., nr. Nr 20 (2011), s.159-176
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 111 times

Recommended for you

Meta Tags