Abstract
Na PKP rozjazdy o najnowocześniejszych konstrukcjach stosowane są na liniach przeznaczonych do prędkości 200 km/h. Umożliwiają one przejazd po torze zwrotnym z prędkością do 100 km/h. Koleje dużych prędkości stawiają przed konstruktorami rozjazdów jeszcze większe wymagania. Nie są im w stanie sprostać rozjazdy, w których tor zwrotny ma kształt łuku o stałej wartości promienia. W artykule przedstawiono wybrane typy rozjazdów, charakteryzujących się zmienną krzywizną toru zwrotnego.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 734 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przegląd Komunikacyjny
pages 88 - 91,
ISSN: 0033-2232 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Nowakowski M.: Rozjazdy do dużych prędkości o zmiennej krzywiźnie toru zwrotnego// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. nr 9-10 (2011), s.88-91
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 353 times