Ruchotwórczość wielkopowierzchniowych obiektów handlowych trzeciej generacji na przykładzie Trójmiasta - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Ruchotwórczość wielkopowierzchniowych obiektów handlowych trzeciej generacji na przykładzie Trójmiasta

Abstract

Wielkopowierzchniowe obiekty (handlowe, usługowe itp.) generują ruch o dużych natężeniach, które często przekraczają możliwości przepustowe przyległego układu ulicznego. Wpływają w ten sposób na znaczne pogorszenie się warunków ruchu w najbliższym otoczeniu obiektu i zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu systemu transportowego miasta. Wobec braku polskich doświadczeń konieczne jest badanie wpływu wybranych czynników demograficznych, ekonomicznych, przestrzennych, infrastrukturalnych, organizacyjnych na wielkość ruchu generowanego przez te obiekty. Na tej podstawie możliwe jest utworzenie narzędzi pozwalających na prognozowanie wielkości ruchu generowanego przez tego typu obiekty i wpływu tego ruchu na funkcjonowanie sieci transportowej miasta. Celem referatu jest przedstawienie wyników badań i analiz ruchu generowanego przez obiekty handlowe trzeciej generacji na przykładzie Trójmiasta oraz identyfikacja najistotniejszych czynników wpływających na wielkość generowanego ruchu. W referacie przedstawiono wstępne wyniki modelowania ruchu w wielkopowierzchniowych obiektach handlowych, jak również przykłady wykorzystania wyników badań i zbudowanych modeli do prognozowania wielkości ruchu generowanego przez tego typu obiekty.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 71 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne pages 179 - 191,
ISSN: 1231-9155
Publication year:
2012
Bibliographic description:
Romanowska A., Jamroz K.: Ruchotwórczość wielkopowierzchniowych obiektów handlowych trzeciej generacji na przykładzie Trójmiasta// Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. -., nr. 2(98) (2012), s.179-191
Bibliography: test
  1. International Council of Shopping Centers: www.icsc.org. open in new tab
  2. Ledwo S., Wp yw wspó czesnych obiektów handlowych na struktur ródmie . Rozprawa Doktorska. Politechnika Gda ska. Gda sk, 2008.
  3. Czapiewska A., Analiza funkcjonowania wielkopowierzchniowych obiek- tów handlowych. Praca dyplomowa in ynierska. Politechnika Gda ska. Gda sk, 2010.
  4. Studium uwarunkowa i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni: www.gdynia.pl. open in new tab
  5. Urban Land Institute. Parking requirements for shopping centers. Sum- mary recommendations and research study report. Washington, 2003. open in new tab
  6. Tracz M., Gaca S., Wp yw supermarketów na funkcjonowanie przyleg ej sieci ulic. Transport Miejski 1-2/2001. Warszawa, 2001.
  7. Institute of Transportation Engineers. Trip Generation, 8th Edition. Washington, 2008. open in new tab
  8. Albricht S., Górnikiewicz M., Ciepiela P., Problemy parkingowe i komu- nikacyjne w rejonach wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. Transport Miejski. 10/2000. Warszawa, 2000.
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 143 times

Recommended for you

Meta Tags