Abstract
W 2009 roku Politechnika Gdańska rozpoczęła prace nad wykorzystaniem ciągłych pomiarów pozycji systemów geodezji satelitarnej dla wyznaczania przebiegu trasy kolejowej z wykorzystaniem fazowych metod GPS opartych o serwis NAVGEO polskiej Aktywnej Sieci Geodezyjnej ASG-EUPOS. W celu eliminacji błędów przypadkowych wpływających na dokładność wyznaczenia trasy kolejowej w następnym roku zespół przeprowadził dwie kampanie pomiarowe Port wykorzystując 3 odbiorniki Leica GPS system 1200 umieszczone w osi platformy pomiarowej. Uzyskiwanie możliwie najwyższych dokładności zapewniono poprzez optymalizację czasu pomiaru minimalizując wartość współczynników DOP i maksymalizując liczbę satelitów. Artykuł prezentuje wybrane aspekty badań i wyników dotychczas realizowanych kampanii. Poddano w nim dyskusji możliwości uzyskiwania centymetrowych dokładności wyznaczenia położenia; rezultaty pomiarów zastosowano w procesie projektowania tras kolejowych.
Citations
-
1 1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 7
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10174-011-0021-x
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Archives of Transport
no. 23,
pages 303 - 320,
ISSN: 0866-9546 - Language:
- English
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Koc W., Specht C.: Selected problems of determining the course of railway routes by use of GPS network solution// Archives of Transport. -Vol. 23., iss. 3 (2011), s.303-320
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10174-011-0021-x
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 137 times