Abstrakt
W 2009 roku Politechnika Gdańska rozpoczęła prace nad wykorzystaniem ciągłych pomiarów pozycji systemów geodezji satelitarnej dla wyznaczania przebiegu trasy kolejowej z wykorzystaniem fazowych metod GPS opartych o serwis NAVGEO polskiej Aktywnej Sieci Geodezyjnej ASG-EUPOS. W celu eliminacji błędów przypadkowych wpływających na dokładność wyznaczenia trasy kolejowej w następnym roku zespół przeprowadził dwie kampanie pomiarowe Port wykorzystując 3 odbiorniki Leica GPS system 1200 umieszczone w osi platformy pomiarowej. Uzyskiwanie możliwie najwyższych dokładności zapewniono poprzez optymalizację czasu pomiaru minimalizując wartość współczynników DOP i maksymalizując liczbę satelitów. Artykuł prezentuje wybrane aspekty badań i wyników dotychczas realizowanych kampanii. Poddano w nim dyskusji możliwości uzyskiwania centymetrowych dokładności wyznaczenia położenia; rezultaty pomiarów zastosowano w procesie projektowania tras kolejowych.
Cytowania
-
1 1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 7
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10174-011-0021-x
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Archives of Transport
nr 23,
strony 303 - 320,
ISSN: 0866-9546 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Specht C.: Selected problems of determining the course of railway routes by use of GPS network solution// Archives of Transport. -Vol. 23., iss. 3 (2011), s.303-320
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10174-011-0021-x
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 137 razy