Abstract
Przedstawiono koncepcję zintegrowanego, współbieżnego projektowania konstrukcji oraz procesów wytworzenia i montażu określonej klasy wyrobów tj. pomp hydraulicznych, stosowanych w układach hamulcowych pojazdów dostawczych. Omówiono ograniczenia i możliwości doboru alternatywnych technologii wytworzenia komponentów oraz realizacji procesu montażu, dla określonej postaci konstrukcyjnej wyrobu, a spełniającej wymagania technologiczności formułowane w ramach analizy DFMA. Zawarto wyniki analiz porównawczych i oceny ilościowej stosowanych w praktyce konstrukcji oraz proponowanych (udoskonalonych) rozwiązań projektowych pomp hamulcowych wg kryteriów pracochłonności i kosztu wariantu adekwatnego procesu technologicznego oraz zdefiniowanych mierników efektywności montażu.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language:
- English
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Przybylski W., Siemiątkowski M.: Selection of a manufacturing technology variant for brake master cylinders by DFMA practices// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 79 times