Abstrakt
Przedstawiono koncepcję zintegrowanego, współbieżnego projektowania konstrukcji oraz procesów wytworzenia i montażu określonej klasy wyrobów tj. pomp hydraulicznych, stosowanych w układach hamulcowych pojazdów dostawczych. Omówiono ograniczenia i możliwości doboru alternatywnych technologii wytworzenia komponentów oraz realizacji procesu montażu, dla określonej postaci konstrukcyjnej wyrobu, a spełniającej wymagania technologiczności formułowane w ramach analizy DFMA. Zawarto wyniki analiz porównawczych i oceny ilościowej stosowanych w praktyce konstrukcji oraz proponowanych (udoskonalonych) rozwiązań projektowych pomp hamulcowych wg kryteriów pracochłonności i kosztu wariantu adekwatnego procesu technologicznego oraz zdefiniowanych mierników efektywności montażu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Przybylski W., Siemiątkowski M.: Selection of a manufacturing technology variant for brake master cylinders by DFMA practices// / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 79 razy