Abstract
W sytuacji, gdy około 15% populacji uczniów wykazuje cechy dyslektyczne, koniecznością staje się wyposażenie szkół w efektywne narzędzia do diagnozy i terapii tego rodzaju zaburzeń. Dzięki wykorzystaniu tabletu i specjalnie skonstruowanego długopisu wyposażonego w czujniki nacisku uzyskano możliwość monitorowania wielu parametrów, które do tej pory były dla terapeutów całkowicie niedostępne (np. pomiar nacisku na podłoże czy ścisku długopisu). Dodatkową korzyścią płynącą z zastosowania komputera osobistego jako centralnego elementu interfejsu jest możliwość łatwego gromadzenia danych statystycznych przy użyciu ankiet elektronicznych w internetowej bazie danych, ich inteligentnej analizy, łatwego tworzenia scenariuszy ćwiczeń terapeutycznych, programowania i kontroli wyników. Analiza wyników uzyskiwanych na przestrzeni dłuższego czasu łatwo pozwala ocenić postępy czynione przez objęte terapią dziecko.W artykule skupiono się na pracach, które doprowadziły do stworzenia sprzętowego prototypu urządzenia i współpracującego z nim oprogramowania. Opisano także testy poprawności działania opracowanego systemu.
Authors (4)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.3233/IDT-2010-0080
- License
- Copyright (2010 IOS Press)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Intelligent Decision Technologies-Netherlands
no. 4,
pages 197 - 209,
ISSN: 1872-4981 - Language:
- English
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Odya P., Czyżewski A., Grabkowska A., Grabkowski M.: Smart Pen - new multimodal computer control tool for graphomotorical therapy// Intelligent Decision Technologies-Netherlands. -Vol. 4., iss. 3 (2010), s.197-209
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 98 times