Abstrakt
W sytuacji, gdy około 15% populacji uczniów wykazuje cechy dyslektyczne, koniecznością staje się wyposażenie szkół w efektywne narzędzia do diagnozy i terapii tego rodzaju zaburzeń. Dzięki wykorzystaniu tabletu i specjalnie skonstruowanego długopisu wyposażonego w czujniki nacisku uzyskano możliwość monitorowania wielu parametrów, które do tej pory były dla terapeutów całkowicie niedostępne (np. pomiar nacisku na podłoże czy ścisku długopisu). Dodatkową korzyścią płynącą z zastosowania komputera osobistego jako centralnego elementu interfejsu jest możliwość łatwego gromadzenia danych statystycznych przy użyciu ankiet elektronicznych w internetowej bazie danych, ich inteligentnej analizy, łatwego tworzenia scenariuszy ćwiczeń terapeutycznych, programowania i kontroli wyników. Analiza wyników uzyskiwanych na przestrzeni dłuższego czasu łatwo pozwala ocenić postępy czynione przez objęte terapią dziecko.W artykule skupiono się na pracach, które doprowadziły do stworzenia sprzętowego prototypu urządzenia i współpracującego z nim oprogramowania. Opisano także testy poprawności działania opracowanego systemu.
Autorzy (4)
Słowa kluczowe
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
RED. ZAGR. ANGIELSKI
nr 4,
strony 197 - 209,
ISSN: - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Odya P., Czyżewski A., Grabkowska A., Grabkowski M.: Smart Pen - new multimodal computer control tool for graphomotorical therapy// RED. ZAGR. ANGIELSKI. -Vol. 4., nr. Nr 3 (2010), s.197-209
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 9 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Hearing aid operating in acoustical free field
- A. Czyżewski,
- B. Kostek,
- K. Kochanek
- + 2 autorów