Abstract
W artykule przedstawiono studia podyplomowe dla nauczycieli przez Internet realizowane przez Politechnikę Gdańską w ramach współpracy Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki oraz Centrum Edukacji Niestacjonarnej. Zaproponowano model kształcenia zintegrowanego, który pozwala na lepsze wykorzystanie materiałów pomocniczych (biblioteki zasobów, linki, testy kontrolne, przykładowe prace dyplomowe z lat poprzednich) oraz umożliwia wykorzystanie poczty elektronicznej i grup dyskusyjnych do celów komunikacji nauczyciel-student, student-nauczyciel. Jako narzędzie potrzebne do wprowadzenia modelu kształcenia zintegrowanego wykorzystano platformę BSCW (ang. Basic Support for Cooperative Work), która umożliwia spotkania wirtualne (w różnym czasie i różnych miejscach). W artykule opisano również system kształcenia na odległość stosowany przez Politechnikę Warszawską (Ośrodek Kształcenia na Odległość OKNO) na studiach podyplomowych dla nauczycieli, które zorganizowane są w oparciu o platformę Lotus Learning Space.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Kształcenie zdalne, uwarunkowania, bariery, prognozy strony 221 - 226
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Grabowska A., Zając M.: Studia podyplomowe dla nauczycieli przez Internet na przykładzie Gdańska i Warszawy// Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Kształcenie zdalne, uwarunkowania, bariery, prognozy/ ed. J. Migdałek, B. Kędzierska Kraków: Rabid, 2003, s.221-226
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 94 times