Abstract
W celu tworzenia animacji komputerowych opartych o reguły wywodzące się z animacji tradycyjnej zaimplementowano system logiki rozmytej w języku Python, wykorzystujący słownikowy typ danych (tablice asocjacyjne). Zaprojektowane reguły łączą etykiety słowne, oznaczające zmienne lingwistyczne z etykietami nazw funkcji przynależności wykorzystującymi wartości lingwistyczne. W referacie przedstawiono fazy projektowania systemu, określania funkcji przynależności i tworzenia bazy reguł do zastosowania w algorytmach wspomagania animacji postaci. Opisano algorytm wnioskowania. Zaproponowano również dalszy rozwój systemu w celu wprowadzenia możliwości automatycznego strojenia danymi pomiarowymi wejścia i wyjścia i samoorganizowania.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Kostek B., Szczuko P.: System logiki rozmytej wspomagający tworzenie animacji komputerowych w oparciu o język Python// . -., (2005),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 111 times