Abstract
Artykuł zawiera refleksje autora na temat problemów zarządzania wiedzą w technicznej uczelni wyższej. Badania i prowadzenie procesu kształcenia są podstawowymi obszarami działalności uniwersytetu. Oba te obszary związane są z kreowaniem i wykorzystywaniem wiedzy. W wyniku procesu lizbońskiego zostały sformułowane w tym kontekście cele strategiczne. Również rząd polski przyjął dokumenty dotyczące strategii rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce. Do opisania wybranych problemów systemu funkcjonowania szkoły wyższej wykorzystano proponowane przez Bank Światowy innowacyjne i edukacyjne wskaźniki oceny gospodarki opartej na wiedzy. Szkoły wyższe stwarzają sprzyjające warunki do tworzenia wiedzy, jednakże pojawiają się problemy z jej efektywnym wykorzystywaniem, szczególnie w zakresie systemów zarządzania uczelnią. Szczególną uwagę zwrócono na system kształcenia ustawicznego. Artykuł ten jest studium przypadku, lecz może stać się początkiem szerszej dyskusji.
Author (1)
Cite as
export:
Loading...
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Szuwarzyński A.: Szkoła wyższa miejscem kreowania i wykorzystywania wiedzy.// . -., (2004),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 110 times