Szkoła wyższa miejscem kreowania i wykorzystywania wiedzy. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Szkoła wyższa miejscem kreowania i wykorzystywania wiedzy.

Abstract

Artykuł zawiera refleksje autora na temat problemów zarządzania wiedzą w technicznej uczelni wyższej. Badania i prowadzenie procesu kształcenia są podstawowymi obszarami działalności uniwersytetu. Oba te obszary związane są z kreowaniem i wykorzystywaniem wiedzy. W wyniku procesu lizbońskiego zostały sformułowane w tym kontekście cele strategiczne. Również rząd polski przyjął dokumenty dotyczące strategii rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce. Do opisania wybranych problemów systemu funkcjonowania szkoły wyższej wykorzystano proponowane przez Bank Światowy innowacyjne i edukacyjne wskaźniki oceny gospodarki opartej na wiedzy. Szkoły wyższe stwarzają sprzyjające warunki do tworzenia wiedzy, jednakże pojawiają się problemy z jej efektywnym wykorzystywaniem, szczególnie w zakresie systemów zarządzania uczelnią. Szczególną uwagę zwrócono na system kształcenia ustawicznego. Artykuł ten jest studium przypadku, lecz może stać się początkiem szerszej dyskusji.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language:
Polish
Publication year:
2004
Bibliographic description:
Szuwarzyński A.: Szkoła wyższa miejscem kreowania i wykorzystywania wiedzy.// . -., (2004),
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 53 times

Recommended for you

Meta Tags