Abstrakt
Artykuł zawiera refleksje autora na temat problemów zarządzania wiedzą w technicznej uczelni wyższej. Badania i prowadzenie procesu kształcenia są podstawowymi obszarami działalności uniwersytetu. Oba te obszary związane są z kreowaniem i wykorzystywaniem wiedzy. W wyniku procesu lizbońskiego zostały sformułowane w tym kontekście cele strategiczne. Również rząd polski przyjął dokumenty dotyczące strategii rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce. Do opisania wybranych problemów systemu funkcjonowania szkoły wyższej wykorzystano proponowane przez Bank Światowy innowacyjne i edukacyjne wskaźniki oceny gospodarki opartej na wiedzy. Szkoły wyższe stwarzają sprzyjające warunki do tworzenia wiedzy, jednakże pojawiają się problemy z jej efektywnym wykorzystywaniem, szczególnie w zakresie systemów zarządzania uczelnią. Szczególną uwagę zwrócono na system kształcenia ustawicznego. Artykuł ten jest studium przypadku, lecz może stać się początkiem szerszej dyskusji.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Szuwarzyński A.: Szkoła wyższa miejscem kreowania i wykorzystywania wiedzy.// . -., (2004),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 93 razy