Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia

Abstract

We współczesnym świecie relacje stały się czynnikiem, który można potraktować, jako podstawową determinantę przetrwania i rozwoju oraz istotny czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej. Na szczególną uwagę zasługują relacje z „klientami”, gdyż sukces na rynku osiągają wyłącznie te organizacje, które skutecznie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania „klientów”. W artykule przedstawiono istotę zarządzania relacjami w szkołach wyższych jako element jakości kształcenia kształtujący przewagę konkurencyjną. Przewagą szkoły wyższej jest osiągnięcie nadrzędnej pozycji wobec większej liczby konkurentów. Przewaga ta wynika z posiadania wyróżniającej się zdolności do zaoferowania „klientowi” usług odpowiadających jego oczekiwaniom, w sposób lepszy niż konkurenci i o wyższej jakości. W obecnych czasach, w sytuacji zmienności rynku, środkiem służącym do umocnienia pozycji na rynku staje się przede wszystkim zdolność do nawiązania i utrzymania właściwych relacji, czyli zachowanie współpracy z „klientami” oraz oferta najwyższej jakości usługi.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przegląd Naukowo - Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa pages 207 - 214,
ISSN: 1899-3524
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Grudowski P., Ziemkiewicz-Gawlik I.: Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia// Przegląd Naukowo - Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa. -., nr. 4(29) (2015), s.207-214
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 133 times

Recommended for you

Meta Tags