Abstract
We współczesnym świecie relacje stały się czynnikiem, który można potraktować, jako podstawową determinantę przetrwania i rozwoju oraz istotny czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej. Na szczególną uwagę zasługują relacje z „klientami”, gdyż sukces na rynku osiągają wyłącznie te organizacje, które skutecznie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania „klientów”. W artykule przedstawiono istotę zarządzania relacjami w szkołach wyższych jako element jakości kształcenia kształtujący przewagę konkurencyjną. Przewagą szkoły wyższej jest osiągnięcie nadrzędnej pozycji wobec większej liczby konkurentów. Przewaga ta wynika z posiadania wyróżniającej się zdolności do zaoferowania „klientowi” usług odpowiadających jego oczekiwaniom, w sposób lepszy niż konkurenci i o wyższej jakości. W obecnych czasach, w sytuacji zmienności rynku, środkiem służącym do umocnienia pozycji na rynku staje się przede wszystkim zdolność do nawiązania i utrzymania właściwych relacji, czyli zachowanie współpracy z „klientami” oraz oferta najwyższej jakości usługi.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przegląd Naukowo - Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa
pages 207 - 214,
ISSN: 1899-3524 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Grudowski P., Ziemkiewicz-Gawlik I.: Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia// Przegląd Naukowo - Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa. -., nr. 4(29) (2015), s.207-214
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 133 times