Abstract
W pracy podjęto kwestię zmian, jakie w zakresie projektowania układów geometrycznych toru wprowadziły nowe akty prawne - Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności oraz Standardy Techniczne przyjęte przez PKP PLK S.A. Rozpatrzono w sposób szczegółowy dopuszczalne wartości parametrów kinematycznych, skupiając się w głównym stopniu na analizie wartości normatywnych. Następnie omówiono ogólne zasady określania podstawowych parametrów geometrycznych trasy kolejowej, zwłaszcza w odniesieniu do krzywych przejściowych. Na końcu przedstawiono propozycję racjonalizacji rozwiązania projektowego, polegającą na wyznaczaniu wariantów o zróżnicowanych wartościach przechyłki na łuku kołowym oraz parametrów kinematycznych na całym układzie geometrycznym.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- IV Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym : INFRASZYN 2011, Zakopane, 6-8 kwietnia 2011 strony 93 - 110
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Koc W.: Uwagi do metodyki projektowania układów geometrycznych toru// IV Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym : INFRASZYN 2011, Zakopane, 6-8 kwietnia 2011/ Radom: Wydaw. Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, 2011, s.93-110
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 101 times