Abstrakt
W pracy podjęto kwestię zmian, jakie w zakresie projektowania układów geometrycznych toru wprowadziły nowe akty prawne - Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności oraz Standardy Techniczne przyjęte przez PKP PLK S.A. Rozpatrzono w sposób szczegółowy dopuszczalne wartości parametrów kinematycznych, skupiając się w głównym stopniu na analizie wartości normatywnych. Następnie omówiono ogólne zasady określania podstawowych parametrów geometrycznych trasy kolejowej, zwłaszcza w odniesieniu do krzywych przejściowych. Na końcu przedstawiono propozycję racjonalizacji rozwiązania projektowego, polegającą na wyznaczaniu wariantów o zróżnicowanych wartościach przechyłki na łuku kołowym oraz parametrów kinematycznych na całym układzie geometrycznym.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- IV Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym : INFRASZYN 2011, Zakopane, 6-8 kwietnia 2011 strony 93 - 110
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Koc W.: Uwagi do metodyki projektowania układów geometrycznych toru// IV Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym : INFRASZYN 2011, Zakopane, 6-8 kwietnia 2011/ Radom: Wydaw. Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, 2011, s.93-110
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 101 razy