Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość? - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?

Abstract

Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela. Rozważono także przyczyny wprowadzania wizualizacji postaci do środowisk zdalnego nauczania, pokazano, jakie pedagogiczne i psychologiczne przesłanki przemawiają za zastosowaniem personalizowanych inteligentnych mentorów. Rozważono także problemy badawcze, jakie stoją przed twórcami wirtualnych nauczycieli dla kształcenia na odległość.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Technologie i narzędzia e-learningu strony 83 - 93
Language:
Polish
Publication year:
2011
Bibliographic description:
Landowska A.: Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?// Technologie i narzędzia e-learningu/ ed. eds. Ochnio Luiza, Orłowski Arkadiusz Warszawa, 2011: Wydawnictwo SGGW, 2011, s.83-93
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 104 times

Recommended for you

Meta Tags