Abstract
Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela. Rozważono także przyczyny wprowadzania wizualizacji postaci do środowisk zdalnego nauczania, pokazano, jakie pedagogiczne i psychologiczne przesłanki przemawiają za zastosowaniem personalizowanych inteligentnych mentorów. Rozważono także problemy badawcze, jakie stoją przed twórcami wirtualnych nauczycieli dla kształcenia na odległość.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Technologie i narzędzia e-learningu strony 83 - 93
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Landowska A.: Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?// Technologie i narzędzia e-learningu/ ed. eds. Ochnio Luiza, Orłowski Arkadiusz Warszawa, 2011: Wydawnictwo SGGW, 2011, s.83-93
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 104 times