Abstrakt
Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela. Rozważono także przyczyny wprowadzania wizualizacji postaci do środowisk zdalnego nauczania, pokazano, jakie pedagogiczne i psychologiczne przesłanki przemawiają za zastosowaniem personalizowanych inteligentnych mentorów. Rozważono także problemy badawcze, jakie stoją przed twórcami wirtualnych nauczycieli dla kształcenia na odległość.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Technologie i narzędzia e-learningu strony 83 - 93
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Landowska A.: Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?// Technologie i narzędzia e-learningu/ ed. eds. Ochnio Luiza, Orłowski Arkadiusz Warszawa, 2011: Wydawnictwo SGGW, 2011, s.83-93
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 104 razy