Wizualizacje w nauczaniu matematyki - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wizualizacje w nauczaniu matematyki

Abstract

Cały czas aktualizowana wiedza jest niezbędnym czynnikiem, który pozwala na poruszanie się we współczesnym świecie. Tylko nowoczesna edukacja jest dzisiaj w stanie zapewnić awans cywilizacyjny młodzieży. Jak widać, dostęp do mediów i właściwe stosowanie nowych technologii są niezwykle istotne nie tylko ze względu na wykorzystanie ich w procesie podnoszenia jakości i uatrakcyjniania kształcenia. Studenci nie mający możliwości nauki za pomocą nowoczesnych narzędzi nie będą mogli w pełni rozwijać umiejętności przydatnych we współczesnym świecie. Izolacja zmniejsza szanse absolwentów szkół na konkurencyjnym rynku pracy. Dostępnych jest wiele programów, które można wykorzystać w trakcie zajęć z matematyki. W artykule przedstawione wybrane z nich. Pozwalają one na skupienie się na rozwiązywaniu złożonych problemów z pominięciem etapu żmudnych obliczeń czy odręcznego szkicowania wykresów funkcji. Technologia informacyjna powinna wspomagać i wzbogacać wszechstronny rozwój studentów, a nauczanie matematyki na uczelni technicznej jest istotnym elementem tego procesu. Pewne zagadnienia omawiane w tym artykule były częścią referatu przedstawionego przez autorki na międzynarodowej konferencji „The International Science Conference: Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning – Subtitle: Use of E-learning in the Developing of the Key Competences”

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Pismo PG pages 14 - 19,
ISSN: 1429-4494
Language:
Polish
Publication year:
2011
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 139 times

Recommended for you

Meta Tags