Wpływ zawartości środków wiążących na sztywność mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wpływ zawartości środków wiążących na sztywność mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych

Abstract

W artykule podjęto próbę ustalenia, i jest zachowanie się mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych (MCE). Czy pod obciążeniem jest bardziej zbliżone do mieszanek mineralno-asfaltowych (materiały o charakterze lepkosprężystym) czy też mieszanek związanych cementem (materiały o charakterze sprężystym). Przebadano dziewięć mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych o zróżnicowanych kombinacjach obu środków wiążących – cementu oraz emulsji asfaltowej. Podwyższenie zawartości cementu skutkowało bardziej sprężystym zachowaniem się badanej mieszanki (wyższe wartości modułów sztywności oraz niższe wartości kąta przesunięcia fazowego). Podwyższenie zawartości emulsji asfaltowej skutkowało natomiast bardziej lepkosprężystym charakterem (niższe wartości modułu sztywności oraz wyższe wartości kąta przesunięcia fazowego). Pomimo dość istotnych różnic pomiędzy badanymi mieszankami, u wszystkich z nich dominował charakter lepkosprężysty, ze względu na widoczną zależność wartości obu badanych parametrów zarówno od czasu obciążenia jak i od temperatury w której przeprowadzono badanie. Mieszanki te charakteryzowały się dużo mniej lepkim charakterem od mieszanek mineralno-asfaltowych – uzyskany w badaniach kąt przesunięcia fazowego był znacznie niższy niż uzyskiwany przy tych samych warunkach badania dla betonów asfaltowych.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Drogownictwo pages 117 - 121,
ISSN: 0012-6357
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Dołżycki B., Jaczewski M., Szydłowski C.: Wpływ zawartości środków wiążących na sztywność mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych// Drogownictwo. -., iss. 4 (2017), s.117-121
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 102 times

Recommended for you

Meta Tags