Abstract
Uboczne produkty spalania powstają na skutek spalania w piecach bezresztowych różnych rodzajów węgla. Popioły odprowadzane spod elektrofiltrów w postaci suchego pyłu posiadają właściwości wiążące i mogą być stosowane jako samodzielne spoiwo lub jako dodatek do innych spoiw. Każdorazowo przed przystąpieniem do stabilizacji gruntu spoiwem hydraulicznym należy sporządzić receptę laboratoryjną. Najważniejszym parametrem dla wykonanego podtorza jest jego nośność określana za pomocą metody statycznych obciążeń płytowych, popularnie VSS. W metodzie tej wyznacza się pierwotny oraz wtórny moduł odkształcenia podtorza.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- V Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy modernizacji i budowy podtorza kolejowego : materiały konferencyjne, Wrocław - Szklarska Poręba, 14-15 października 2010 strony 57 - 67
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Cyske W.: Wzmacnianie podtorza kolejowego metodą stabilizacji ubocznymi produktami spalania// V Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy modernizacji i budowy podtorza kolejowego : materiały konferencyjne, Wrocław - Szklarska Poręba, 14-15 października 2010/ Wrocław: ESD-Drukarnia, 2010, s.57-67
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 125 times