Abstrakt
Uboczne produkty spalania powstają na skutek spalania w piecach bezresztowych różnych rodzajów węgla. Popioły odprowadzane spod elektrofiltrów w postaci suchego pyłu posiadają właściwości wiążące i mogą być stosowane jako samodzielne spoiwo lub jako dodatek do innych spoiw. Każdorazowo przed przystąpieniem do stabilizacji gruntu spoiwem hydraulicznym należy sporządzić receptę laboratoryjną. Najważniejszym parametrem dla wykonanego podtorza jest jego nośność określana za pomocą metody statycznych obciążeń płytowych, popularnie VSS. W metodzie tej wyznacza się pierwotny oraz wtórny moduł odkształcenia podtorza.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- V Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy modernizacji i budowy podtorza kolejowego : materiały konferencyjne, Wrocław - Szklarska Poręba, 14-15 października 2010 strony 57 - 67
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Cyske W.: Wzmacnianie podtorza kolejowego metodą stabilizacji ubocznymi produktami spalania// V Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy modernizacji i budowy podtorza kolejowego : materiały konferencyjne, Wrocław - Szklarska Poręba, 14-15 października 2010/ Wrocław: ESD-Drukarnia, 2010, s.57-67
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy