Abstract
W artykule opisano metodę wzmocnienia belki prefabrykowanej typu T dźwigara wiaduktu drogowego uszkodzonej przez pojazd „wozidło”. Beton belki uległ zarysowaniom w wielu miejscach. Wystąpiły też ubytki otuliny strun sprężających. Zaproponowano naprawę i wzmocnienie przez dobetonowanie dodatkowej belki. Podczas naprawy zastosowano balastowanie przęsła w celu wciągnięcia nowego dźwigara do współpracy od ciężaru własnego i sprężenia. Przewidziano połączenie starego betonu z nowym m.in. za pomocą kołkowania i prętów poprzecznych. Iniekcję rys oraz ubytków wywołanych uderzeniem przeprowadzono w trakcie balastowania. W celu określenia wielkości balastu i efektów wzmocnienia wykonano wiele analiz MES. Uwzględniono fazy budowy obiektu oraz dalsze efekty reologiczne. W trakcie naprawy dokonano pomiarów przemieszczeń i odkształceń belki w celu weryfikacji poprawności przeprowadzonych obliczeń oraz pracy konstrukcji.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/33.2017.10.35
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Materiały Budowlane
pages 106 - 108,
ISSN: 0137-2971 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Kalitowski P.: Wzmocnienie uszkodzonej belki typu T w przęśle wiaduktu drogowego// Materiały Budowlane. -., nr. 10 (2017), s.106-108
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/33.2017.10.35
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 157 times
Recommended for you
Analiza wyników monitoringu odbieraków prądu w warunkach eksploatacyjnych na linii kolejowej
- K. Karwowski,
- M. Mizan,
- M. Ochal
- + 1 authors