Abstract
Konsumpcyjna rzeczywistość późnej nowoczesności przeformułowuje kształty krajobrazu kulturowego. W zarządzaniu krajobrazem kulturowym ujawniają się sprzeczności pomiędzy ciągłością kultury a jej epizodycznością, pomiędzy tym co publiczne a tym co prywatne, pomiędzy użytkownikiem a konsumentem krajobrazu, wreszcie pomiędzy wartością dziedzictwa a jego wystawionym na sprzedaż symbolem. Rozwiązanie rodzących się w warunkach konsumpcji problemów kształtowania krajobrazu wymaga rozwijania kompetencji przestrzennej w procesie edukacji.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 8 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego
pages 560 - 566,
ISSN: 1896-1460 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Górka A.: Zarządzanie krajobrazem w czasach konsumpcji// Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG. -., (2008), s.560-566
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 102 times