Abstract
Intensywny rozwój infrastruktury transportowej, przez budowę konwencjonalnych nawierzchni drogowych, powoduje przekształcanie naturalnego przepuszczalnego gruntu w nieprzepuszczalne pokrycie terenu [1 – 4]. Nawierzchnie nieprzepuszczalne przyczyniają się do zmian w środowisku lokalnym, szczególnie miejskim, które dotyczą nie tylko aspektów hydrologicznych, ale również wpływają na zmiany termiczne [5, 6]. W niniejszym artykule przedstawiono innowacyjne zastosowanie betonu jamistego, jako warstwy odsączającej w tunelu, na przykładzie tunelu na Węźle „OPL Okęcie” w Warszawie. Użycie betonu jamistego w tym przypadku pozwoliło na ekologiczne rozwiązanie, uniknięcie nadmiernej przebudowy obiektu i sprawne odprowadzenie wody. Rozwiązanie to wpisuje się w trendy zrównoważonego rozwoju miast i stanowi kompromis pomiędzy rozbudową infrastruktury drogowej, a zapewnieniem swobodnego ujścia wód gruntowych.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Materiały Budowlane
pages 245 - 249,
ISSN: 0137-2971 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2024
- Bibliographic description:
- Banaś A., Kałużyński M., Kuryłowicz A.: Zastosowanie betonu jamistego jako warstwy nawierzchni obiektów inżynierskich// Materiały Budowlane -,iss. 12 (2024), s.245-249
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 1 times