Abstract
Na bocznica kolejowych tory kolejowe muszą być zakończone kozłem oporowym,a obecnie obowiązujące przepisy nakazują uzyskanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji tych budowli. W przypadku powszechnie stosowanych kozłów stałych wymagane jest zastosowanie zasypki Ŝwirowej przed kozłem, w celu zatrzymania składu wagonów. W kozłach samohamujących energia pochłaniana jest przez zderzak lub tarcie wywołane szczękami zacisków zderzaka. W referacie przedstawiono charakterystykę stosowanych kozłów oporowych na bocznicach kolejowych, sposób obliczania zasypki Ŝwirowej i zasady doboru kozłów oporowych.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 13 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Logistyka
pages 1 - 0,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Kędra Z.: Zastosowanie kozłów oporowych na bocznicach kolejowych// Logistyka. -., nr. nr 6 (2009), s.1-0
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 277 times