Zastosowanie kozłów oporowych na bocznicach kolejowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zastosowanie kozłów oporowych na bocznicach kolejowych

Abstract

Na bocznica kolejowych tory kolejowe muszą być zakończone kozłem oporowym,a obecnie obowiązujące przepisy nakazują uzyskanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji tych budowli. W przypadku powszechnie stosowanych kozłów stałych wymagane jest zastosowanie zasypki Ŝwirowej przed kozłem, w celu zatrzymania składu wagonów. W kozłach samohamujących energia pochłaniana jest przez zderzak lub tarcie wywołane szczękami zacisków zderzaka. W referacie przedstawiono charakterystykę stosowanych kozłów oporowych na bocznicach kolejowych, sposób obliczania zasypki Ŝwirowej i zasady doboru kozłów oporowych.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 13 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Logistyka pages 1 - 0,
ISSN: 1231-5478
Language:
English
Publication year:
2009
Bibliographic description:
Kędra Z.: Zastosowanie kozłów oporowych na bocznicach kolejowych// Logistyka. -., nr. nr 6 (2009), s.1-0
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 277 times

Recommended for you

Meta Tags