Abstract
Artykuł prezentuje znaczenie zaufania do samego siebie na tle zaufania w relacjach budowanych przez przedsiębiorcę w jego otoczeniu społecznym i biznesowym. Wyjaśniono koncepcję zaufania do samego siebie, odnosząc się do zróżnicowanych typów zaufania, na przykład: kalkulacyjnego, opartego na wiedzy i identyfikacyjnego. Wskazano jego potencjalne źródła i konsekwencje w kontekście budowania własnego wizerunku, podejmowania decyzji i działań przedsiębiorcy wiązanych z zarządzaniem firmą. Przedstawiono związek zaufania do samego siebie z kompetencjami uważanymi za przedsiębiorcze: potrzebą niezależności, motywacją osiągnięć, poczuciem własnej skuteczności, wewnętrznym poczuciem kontroli, umiejętnością rozpoznawania okazji i skłonnością do podejmowania ryzyka. Głównym celem artykułu jest weryfikacja tezy, że zaufanie do samego siebie jest jedną z kluczowych cech, wpisanych w portret przedsiębiorcy. Rozważania teoretyczne wzbogacono wynikami wywiadów przeprowadzonych w grupie przedsiębiorców, które dotyczyły opinii osób prowadzących własną działalność gospodarczą na temat znaczenia zaufania do samego siebie.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Przedsiębiorczość. Jednostka, organizacja, kontekst strony 90 - 102
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Krawczyk-Bryłka B.: Zaufanie do siebie jako jeden z aspektów zaufania w aktywności przedsiębiorczej// W : Przedsiębiorczość. Jednostka, organizacja, kontekst/ ed. Agnieszka Postuła, Julita Majczyk, Marcin Darecki Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2015, s.90-102
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 123 times