Department of Management - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Management

Filters

total: 349

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2002
Year 2003
Year 2004
  • Warunki wastępne opracowania strategii zarządzania wiedzą w szkole wyższej.
    Publication

    - Year 2004

    Autor podejmuje próbę określenia warunków wstępnych, niezbędnych do opracowania strategii zarządzania wiedzą w szkole wyższej, której ważnymi zadaniami jest kreowanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie wiedzy. Definiuje i opisuje zasoby wiedzy uczelni oraz dwuwymiarową macierz kompetencji, której dokładne przeanalizowanie jest, zadaniem autora, warunkiem koniecznym przygotowania strategii zarządzania wiedza w szkole wyższej....

  • Uwagi o roli matematyki w walce o przewagę konkurencyjną.
    Publication

    - Year 2004

    Autor podejmuje kwestię znaczenia różnych form zewnętrznej oceny jakości kształcenia dla jej stymulacji. Wskazuje na wiele luk, które występują między oczekiwaniami pod adresem jakości studiów a rzeczywistym jej poziomem. Dla podniesienia jakosci niezbędne jest zwiększenie liczby godzin zajęć dydaktycznych z zakresu matematyki i podniesienie autorytetu tego przedmiotu na kierunkach studiów ekonomicznych.

  • Uniwersytet jako wizjonerska organizacja - mity i rzeczywistość.
    Publication

    - Year 2004

    Jakie warunki musi spełnić uczelnia, aby stać się wizjonerską? Czy mity od- noszące się do wizjonerskich organizacji przedstawione w książce J.C. Coll-linsa i J.I. Porrasa, Wizjonerskie organizacje, utrudnidają funkcjonowanie wizjonerskim uczelniom? - to pytania, na które stara się znaleźć odpowiedź autor artykułu.

  • Szkoła wyższa miejscem kreowania i wykorzystywania wiedzy.
    Publication

    - Year 2004

    Artykuł zawiera refleksje autora na temat problemów zarządzania wiedzą w technicznej uczelni wyższej. Badania i prowadzenie procesu kształcenia są podstawowymi obszarami działalności uniwersytetu. Oba te obszary związane są z kreowaniem i wykorzystywaniem wiedzy. W wyniku procesu lizbońskiego zostały sformułowane w tym kontekście cele strategiczne. Również rząd polski przyjął dokumenty dotyczące strategii rozwoju szkolnictwa wyższego...

  • Systems modeling and simulation for environmental management.
    Publication

    - Year 2004

    W pracy omówiono podstawy systemowego modelowania i symulacji w szerokim zakresie zagadnień związanych z zarządzaniem przepływami informacji w środowisko naturalnym.

  • Symulacja jako narzędzie wspomagające zarządzanie procesowe.
    Publication

    - Year 2004

    W artykule przedstawiono wybrane problemy związane z analizą procesów. Zwrócono uwagę na efektywność procesów. Zasygnalizowano możliwości metod symulacyjnych, jako narzędzia wspomagającego analizę procesów.

  • Rozdz. 5 Możliwości oceny produktywności szkoły wyższej.
    Publication

    - Year 2004

    Budowanie społeczeństwa wiedzy wymaga wprowadzenia nowych metod zarządzania szkołami wyższymi. Konieczne jest monitorowanie efektywności procesów naukowo-badawczych. Jednym z mierników może być produktywność. Przedstawiono związki produktywności z wiedzą i informacją. Zwrócono uwagę na problemy z oceną produktywności w systemach usługowych, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa wyższego. Uczelnia, aby przetrwać musi utrzymać...

  • Real and virtual enviromnents in environmental engineering: approaches, models, technologies, and critical issues.
    Publication

    - Year 2004

    W pracy scharakteryzowano zagadnienia związane z projektowaniem systemów uwzględniającym ochronę środowiska.