mgr inż. Ewa Miłoszewska-Podrażka
Zatrudnienie
Publikacje
Filtry
wszystkich: 6
Katalog Publikacji
Rok 2006
-
Współpraca w handlu na przykładzie strategii ECR i systemu EDI
PublikacjaW pracy przedstawiono współczesne trendy w handlu. Szczególnąuwagę poświęcono budowie partnerstwa między przedsiębiorstwamihandlowymi i ich dostawcami. Jako przykład współpracy, a właściwiemożliwości jej tworzenia, opisano strategie ECR i system EDI. Obydwa terozwiązania bazują na technologiach informatycznych i są coraz częściejwykorzystywane we współczesnym handlu jako źródło przewagikonkurencyjnej.
Rok 2004
-
Tradycyjne kanały dystrybucji artykułów konsumpcyjnych
PublikacjaArtykuł dotyczy rodzajów kanałów dystrybucji na rynku dóbr konsumpcyjnych. W pracy przedstawione zostały definicje oraz nazwy kanałów dystrybucji. Typy kanałów rynku zostały wyróżnione na podstawie różnych kryteriów klasyfikacji. Ze względu na zmiany zachodzące w łańcuchach dostaw, szczególną uwagę poświecono kanałom bezpośrednim i pośrednim.
Rok 2003
-
Pojęcie i klasyfikacja współczesnych przedsiębiorstw handlowych.
PublikacjaW pracy przedstawiono krótką charakterystykę przedsiębiorstw handlowych definicje i przykładowe podziały. Szczególną uwagę poświecono przedsiębiorstwom handlu detalicznego oraz ich roli we współczesnej gospodarce.
-
Zastosowanie IT w przedsiębiorstwach handlowych
PublikacjaW pracy przedstawiono przykłady zastosowań technologii informacyjnych (IT) w przedsiębiorstwach handlowych dla budowania przewagi strategicznej na rynku. Szczególną uwagę poświęcono takim rozwiązaniom informatycznym jak: CRM, PRM, EDI oraz strategia ECR.
Rok 2002
-
Architektura przedsiębiorstw handlowych.
PublikacjaOpracowanie przedstawia charakterystykę architektury przedsiębiorstw handlowych, tj. opis struktury wewnętrznej oraz rodzaje powiązań z innymi podmiotami rynkowymi. Szczególną uwagę poświęcono przedsiębiorstwom handlu detalicznego oraz ich współpracy z dostawcami (producentami).
-
Zarządzanie łańcuchem dostaw - partnerstwo w handlu
PublikacjaW pracy przedstawiono nowe zależności w handlu między dostawcą a detalistą. Szczególną uwagę poświęcono budowaniu relacji partnerskich w łańcuchu dostaw m.in. przez zastosowanie koncepcji ECR oraz systemów EDI. Przedstawiono również przykład wykorzystania powyższych teorii przez firmę Geant Polska.
wyświetlono 1110 razy