Mirosław Grygorowicz - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 8

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2024
Rok 2022
Rok 2005
Rok 2004
  • Design and experimental evaluation of pod propulsor models for a large self-propelled ship model.
    Publikacja

    Artykuł przedstawia serię hydrodynamicznych badań swobodnych dwóch modeli pędnika podowego. Pędniki zostały zaprojektowane i zbudowane specjalnie dla dwóch wersji dużego modelu okrętu z własnym napędem, przeznaczonego do eksperymentów manewrowych. Jedna wersja jest napędzana pojedyńczym pędnikiem, druga jest wyposażona w dwa pędniki. Oba modele podów były badane w kanale obiegowym. Celem eksperymentu były pomiary sześciu składowych...

  • Open water experiments with two pod propulsor models.
    Publikacja

    Referat przedstawia obszerne eksperymenty hydromechaniczne z dwoma modelami pędników podowych. Jeden z nich jest pędnikiem pchającym o średnicy 0,32 m, drugi pędnikiem ciągnącym o średnicy 0,25 m. W trakcie pomiarów ustalono przebieg sześciu składowych siły i momentu hydrodynamicznego dla szerokiego zakresu zmian współczynnika posuwu i kąta dryfu.

Rok 2003
  • Hydrodynamic model experiments with POD propulsors
    Publikacja

    Przedstawiono serię badań modelowych dwóch pędników podowych. Pędniki te zostały zaprojektowane i zbudowane dla dwóch wersji dużego, załogowego modelu statku przeznaczonego do prób manewrowych. Jedna wersja ma pędnik pojedynczy a drugi układ dwupędnikowy. Obydwa modele były badane w kanale obiegowym. Celem eksperymentu było zmierzenie sześciu składowych siły i momentu hydrodynamicznego na pędniku w funkcji współczynnika posuwu...

Rok 2002
  • Investigations of transverse stability of semi-displacement ships

    Przedstawiono wyniki eksperymentalnych badań modelowych poprzecznej stateczności jednostek półślizgowych, których celem było określenie wpływu prędkości oraz parametrów kształtu kadłuba na stateczność poprzeczną. Na podstawie wyników badań opracowano algorytmy, uwzględniające zmiany ramienia prostującego w funkcji prędkości, kąta przechyłu i parametrów geometrycznych kadłuba które mogą być wykorzystane do oceny stateczności poprzecznej...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 1364 razy