Stefan Niewitecki - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zdjęcie profilowe: dr inż. arch. Stefan Niewitecki

dr inż. arch. Stefan Niewitecki

Zatrudnienie

Filtry

wszystkich: 21

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2020
Rok 2016
  • A vertical subway, namely, an internal transport system in a 1200 m tall building,
    Publikacja

    This article deals with the topic of designing an efficient internal transport system in a 1200 m tall multifunctional building called the “World’s Tower” due to its symbolism and specific architectural form. The building comprises four towers whose bases are 75 m/75 m long each and whose height is 1200 m. Two of the towers are located along the north-south axis while the two others along the east-west one. The towers are joined...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Idea mostu z przeciwwagami
    Publikacja

    Jedną z cech rozwoju techniki jest poszukiwanie nowych rozwiązań, także w technice mostowej. dzięki temu na - stąpił rozwój podwieszanych mostów wantowych o wie - lu różnych konfiguracjach, co pozwoliło na dużą różno - rodność rozwiązań architektonicznych mostów. Zawsze jednak dąży się do zmniejszenia momentów zginających w przęśle mostu, co najprościej można osiągnąć, pod - wieszając to przęsło do want, najczęściej z odciągami...

  • Models of Structures in Didactics
    Publikacja

    The final aim of teaching students subjects, such as structural mechanics, reinforced concrete, and steel structures is to teach them how structures work in a given building as well as to provide them with skills enabling them to calculate and design structures. The behavioral model of the structure, contrary to the architectural model, which focuses mainly on the external form of the building, shows workings from both the static...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Problemy architektoniczne związane z rehabilitacją drewna przy modernizacji budynków mieszkalnych
    Publikacja

    - Rok 2016

    W pracy omówiono problemy architektoniczne związane z rehabilitacją drewna, które występują w trakcie modernizacji budynków mieszkalnych, a które wynikają nie tylko z obiektywnych czynników ekonomicznych lub technicznych takich jak stopień zniszczenia danego elementu przez korozję biologiczną czy jego nadmierne ugięcie. Istotne są w tym przypadku także czynniki subiektywne, co wynika stąd, że architektura jest jedną ze sztuk pięknych,...

  • Problemy konstrukcyjne związane z rehabilitacją drewna przy modernizacji budynków mieszkalnych
    Publikacja

    - Rok 2016

    W pracy omówiono główne cele rehabilitacji drewna (uzyskanie oszczędności w zakresie energetycznym, materiałowym, oraz pod względem ilości pracy). Te trzy aspekty oszczędności tworzą łącznie uzasadnienie ekonomiczne rehabilitacji. Następnie omówiono rodzaje konstrukcji drewnianych w budynkach mieszkalnych, które najczęściej ulegają korozji biologicznej oraz podano sposoby ich ratowania. Na zakończenie opisano zalety rehabilitacji...

Rok 2015
Rok 2012
  • Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego
    Publikacja

    - Rok 2012

    W średniowieczu mosty zwodzone były nieodłącznym atrybutem wjazdów do miast, twierdz, zamków itp Później mosty zwodzone stosowano głównie w miejscach kolizji ruchu drogowego ze szlakami wodnymi, szczególnie tam, gdzie konfiguracja terenu uniemożliwiała inne rozwiązania. Dotyczyło to głównie terenów płaskich o niewielkiej rzędnej nad wodą. Taka właśnie jest konfiguracja terenu w rejonie przeprawy drogowej na Wyspę Sobieszewską w...

Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008
  • Most z obrotowym pylonem
    Publikacja

    - Rok 2008

  • Most z obrotowym pylonem : propozycja (nie tylko) dla Gdańska
    Publikacja

    - Rok 2008

    Jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w Gdańsku, związaną z EURO 2012 jest budowa Trasy Sucharskiego, która ma usprawnić warunki drogowe związane z obsługą stadionu "Baltic Arena". Najtrudniejszym elementem tej trasy jest przeprawa przez czynny kanał portowy o dużym natężeniu ruchu. Kanał ten ma głębokość 11,65 mb, szerokość 130-200 mb i jest jedyną drogą wodną prowadzącą do Gdańskiej Stoczni Remontowej. Wielkość przepływających...

  • Region pomorski
    Publikacja

    - Rok 2008

    Rozdział dotyczący regionu pomorskiego w zakresie charakterystyki i szacunkowej oceny stanu technicznego zabytkowego budownictwa drewnianego w Polsce.

Rok 2004

wyświetlono 2450 razy