Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa

Filtry

wszystkich: 210

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2010
  • Żeglarstwo wśród studentów na przykładzie wyników działania ''Żelgowanie na PG'': działałania szkoleniowe
    Publikacja

    - Rok 2010

    Od kilku lat na Politechnice Gdańskiej realizowany jest program aktywizacji żeglarskiej studentów pod nazwą "Żeglarstwo na Politechnice". Prowadzone są dwukierunkowe działania: - z jednej strony akcja szkoleń na podstawowe stopnie żeglarskie adresowana do szerokiej rzeszy studentów i towarzysząca jej akcja kształcenia własnego zaplecza instruktorskiego, - z drugiej działania szkoleniowo- sportowe ukierunkowane na wychowanie własnej...

  • The determination of deformations and stresses of laser welds used for fatigue assessment of steel sandwich panel joints
    Publikacja

    - Rok 2010

    Panele typu sandwich znajdują szerokie zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. W przypadku niektórych zastosowań wymagających ocenę ryzyka dużą rolę odgrywa ocena trwałości zmęczeniowej spoin laserowych paneli. W pracy prezentowane są metody wyznaczania lokalnych odkształceń i naprężeń w połączeniach spawanych w celu oceny trwałości zmęczeniowej według hipotez lokalnych naprężeń i odkształceń.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Numeryczne obliczanie odkształceń i naprężeń w karbach spoin laserowych paneli typu Sandwich
    Publikacja

    - Rok 2010

    Dla analizy zmęczeniowej metodami lokalnymi fundamentalnym elementem jest określenie koncentracji naprężeń w złączu, a do ich oceny niezbędna jest szczegółowa naliza odkształceń i naprężeń w karbach. Do określenia odkształceń w złączu wybrano metodę numeryczną MES. Przedstawione wyniki dotyczą wpływu sposobu modelowania (w płaskim stanie naprężenia, w płaskim stanie odkształcenia, bryłowe) na rozkład odkształceń w karbach.

  • Numerical simulation of grouding experiment
    Publikacja

    - Rok 2010

    Jednym z możliwych sposobów zwiększenia odporności kon strukcji statku na kolizje jest zaprojektowania jej w taki sposób, aby podczas zderzenia absorbowała możliwie dużą ilość energii. Jednym z nowych pomysłów jest idea, będąca tematem projektu CORET (EUREKA E!3614), zwiększenia odporności na rozdarcie poszycia poprzez dodanie do obecnej konstrukcji półelastycznej polimerowo-betonowej bariery ochronnej. Proces projektowania nowej...

Rok 2013
Rok 2006
Rok 2017
Rok 2011
Rok 2014
Rok 2018
Rok 2012
  • WYKORZYSTANIE ZJAWISKA EMISJI AKUSTYCZNEJ W DIAGNOZOWANIU STANU TECHNICZNEGO ZBIORNIKÓW ŁADUNKOWYCH
    Publikacja

    - Rok 2012

    Według wymagań i procedur Towarzystw Klasyfikacyjnych cały cykl pomiarów, jest bardzo kosztowny i opiera się na sprawdzeniu całej konstrukcji bez względu na to, czy jest ona skorodowana czy też nie. Celem niniejszej pracy jest próba znalezienia odpowiedzi na to, czy najnowsze osiągnięcia w dziedzinie badań nieniszczących (metoda Emisji Akustycznej) dadzą się zastosować do bardziej efektywnej oceny stanu technicznego konstrukcji...

  • Wykorzystanie zjawiska Emisji Akustycznej w diagnozowaniu stanu technicznego zbiorników ładunkowych
    Publikacja

    - Rok 2012

    Według wymagań i procedur Towarzystw Klasyfikacyjnych cały cykl pomiarów jest bardzo kosztowny i opiera się na sprawdzeniu całej konstrukcji bez względu na to, czy jest ona skorodowana czy też nie. Celem niniejszej pracy jest próba znalezienia odpowiedzi na to, czy najnowsze osiągnięcia w dziedzinie badań nieniszczących (metoda Emisji Akustycznej) dadzą się zastosować do bardziej efektywnej oceny stanu technicznego konstrukcji...

  • Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi CAD/CAM/CAE do projektowania kadłuba statku o napędzie hybrydowym
    Publikacja

    - Rok 2012

    W sektorze transportu ludzi i towarów odbywa się obecnie ogromny postęp wywołany głównie za sprawą wysokich cen paliw i różnego rodzaju podatków ekologicznych. Wprowadzane sukcesywnie regulacje prawne, mające zmniejszyć emisje substancji szkodliwych dla człowieka i środowiska naturalnego, w znacznym stopniu zmuszają zarówno producentów, jak i odbiorców do poszukiwania rozwiązań technicznych bardziej efektywnie wykorzystujących...

  • Współczesne sposoby monitorowania korozji podpokładowej metodą emisji akustycznej
    Publikacja

    - Rok 2012

    Na wstępie opracowania przedstawiono krótką charakterystykę procesu korozji podpokładowej oraz problemy związane z jej monitorowaniem. W dalszej części opisano metodę emisji akustycznej, opracowaną przez Katedrę Technologii Okrętu, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa we współpracy z partnerami w VII Programie Ramowym Unii Europejskiej w projekcie o akronimie CORFAT. W dalszej części przedstawiono krótką charakterystykę samego...

  • Possibility to use engine compression ignition engines in floating power plants marine
    Publikacja

    - Rok 2012

    Compression-ignition engines used in ship technology as main propulsion engines are large units reaching even to 50-60 MW. The engines can be used in power industry for electricity generation in a simple or combined steam turbine system in combined heat and power plants. The leading engine in such an arrangement is an internal-combustion piston engine. The main propulsion engines are used in large piston internal-combustion engines...

Rok 2003
Rok 2019
Rok 2007
Rok 2023
  • USING ARTIFICIAL NEURAL NETWORKS FOR PREDICTING SHIP FUEL CONSUMPTION
    Publikacja
    • G. V. Nguyen
    • R. Sakthivel
    • K. Rudzki
    • J. Kozak
    • S. Prabhakar
    • N. D. K. Pham
    • P. Q. P. Nguyen
    • N. X. Phuong

    - Polish Maritime Research - Rok 2023

    In marine vessel operations, fuel costs are major operating costs which affect the overall profitability of the maritime transport industry. The effective enhancement of using ship fuel will increase ship operation efficiency. Since ship fuel consumption depends on different factors, such as weather, cruising condition, cargo load, and engine condition, it is difficult to assess the fuel consumption pattern for various types...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • The retrofitting of ships by applying retractable bow hydrofoils: a case study

    Increasing environmental requirements and a relatively long ship life of 30 years mean more attention is needed to retrofit existing ships. One possibility is using hydrofoils to reduce the ship’s resistance and improve comfort and safety in rough sea conditions. This study investigates the influence of retractable bow hydrofoils on the seakeeping performance and operational conditions of a selected case study vessel (V-shaped...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2009
Rok 2008
Rok 2015
Rok 2005
  • Szybki pojazd wodny napedzany siłą mięśni ludzkich
    Publikacja

    Na tle tak mocno technologicznego świata wciąż odżywają idee urządzeń czerpiących energię ze źródeł naturalnych: a to samoloty napędzane energią słoneczną, a to pojazdy kołowe napędzane siłą wiatru. Jednym z takich wyzwań jest konstrukcja szybkiego pojazdu wodnego napędzanego siłą mięśni załogi i udział w regatach takich pojazdów - International Waterbike Regatta (IWR) zwanych potocznie Waterbike.

Rok 2016
  • Systemy poszukiwania złóż ropy naftowej i gazu pod dnem morskim
    Publikacja

    Współcześnie, energia pochodząca ze spalania węgla, ropy naftowej oraz gazu ziemnego napędza gospodarki rozwiniętych przemysłowo krajów. Dalsze wykorzystanie tej energii na aktualnym i prognozowanym poziomie zużycia związane z tym dość istotnym problemem – zasoby tych węglowodorów są ograniczone i coraz trudniejsze do pozyskania. Z tego względu próbuje się eksplorować nowe złoża, w tym złoża niekonwencjonalne, a także poszukiwać...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • System sejsmiki refleksyjnej do poszukiwania morskich złóż węglowodorowych
    Publikacja

    W poszukiwaniu morskich złóż węglowodorowych wykorzystywane są różne metody zaliczane do tzw. sejsmiki refleksyjnej. Jedną z nich jest wykorzystanie systemu sejsmiki refleksyjnej holowanego za statkiem specjalistycznym przeznaczonym do badań sejsmicznych. Jest to złożony ruchomy układ techniczny składający się z wielu elementów składowych, takich jak: system wzbudzania fal akustycznych, system rejestracji odbijanych fal akustycznych...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Possibilities for assesment of the angular distortion in Welded T-joint
    Publikacja

    - Mechanik - Rok 2016

    Spawanie jest podstawową techniką łączenia elementów konstrukcji kadłuba statku. Procesowi temu towarzyszą odkształcenia spawalnicze, co przysparza dużo problemów wykonawczych. W pracy przedstawiono wpływ przewymiarowania spoiny pachwinowej na wielkość kątowych odkształceń złącza. Dokonano porównania wartości określonych na podstawie inżynierskich hipotez z wynikami otrzymanymi podczas prób laboratoryjnych.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2002
Rok 2020