Polimeroasfalty modyfikowane odpadami gumowymi, sposób otrzymywania polimeroasfaltów oraz środek modyfikujący do asfaltów
Informacje szczegółowe
- Twórcy
- Własność
- Politechnika Gdańska
- Jednostka nadzorująca
Ochrona prawna 240496
- Status
- Zgłoszony do ochrony
- Instytucja udzielająca praw wyłącznych
- Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej
- Numer zgłoszenia
- P.427347 08-10-2018
- Numer prawa wyłącznego
- 240496
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Ochrona prawna
- Status
- Zgłoszony do ochrony
- Instytucja udzielająca praw wyłącznych
- Europejski Urząd Patentowy
- Numer zgłoszenia
- EP.18460079 18-12-2018
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Ochrona prawna
- Status
- Zgłoszony do ochrony
- Instytucja udzielająca praw wyłącznych
- urzędy krajowe
- Numer zgłoszenia
- PCT/PL2019/000087 08-10-2019
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Oferty komercjalizacji
Oferta
Przedmiotem wynalazku są polimeroasfalty i sposób ich otrzymywania w wyniku modyfikacji asfaltu za pomocą związków zawierających w swojej strukturze reaktywne grupy chemiczne oraz za pomocą specjalnie przetworzonego granulatu gumowego, uzyskiwanego w procesie rozdrabniania poużytkowych opon samochodowych. Polimeroasfalty otrzymywany sposobem według wynalazku charakteryzuje się polepszonymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, reologicznymi i użytkowymi, w stosunku do znanych polimeroasfaltów modyfikowanych rozdrobnionymi odpadami gumowymi, a także stabilnością podczas ich przechowywania i transportowania w podwyższonej temperaturze.
Zastosowanie rynkowe i odbiorcy
Budowa nawierzchni drogowych.
Aspekty innowacyjne i główne zalety
Innowacyjność niniejszego rozwiązania i jego przewaga nad znanymi już sposobami modyfikacji asfaltów rozdrobnionymi odpadami gumowymi polega na wytworzeniu in situ w procesie modyfikacji asfaltu sieci polimerowej łączącej ze sobą składniki grupowe asfaltu z opadami gumowymi. Ponadto poprzez odpowiednie sterowanie ilością związków reaktywnych można odpowiednio projektować stabilne polimeroasfalty o założonej lepkości, penetracji oraz temperaturze mięknienia.
Lepiszcza tego typu przebadane zostały również pod kątem ich wykorzystania do budowy nawierzchni drogowych. Uzyskane w tych badaniach wyniki wskazują, że mieszanki mineralno-asfaltowe otrzymywane przy ich udziale charakteryzują się wysoką odpornością na deformacje trwałe (koleinowanie), która przewyższa odporność na deformacje trwałe mieszanki otrzymanej przy udziale standardowych lepiszczy polimeroasfaltowych dostępnych na rynku.
wyświetlono 144 razy