ISSN:
eISSN:
Dyscypliny:
- architektura i urbanistyka (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- inżynieria lądowa, geodezja i transport (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- biotechnologia (Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych)
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 100 | Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 100 | Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024 |
2023 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych 2023 |
2022 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2021 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2020 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2019 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2018 | 25 | A |
2017 | 25 | A |
2016 | 25 | A |
2015 | 25 | A |
2014 | 25 | A |
2013 | 25 | A |
2012 | 25 | A |
2011 | 25 | A |
2010 | 32 | A |
Model czasopisma:
Punkty CiteScore:
Rok | Punkty |
---|---|
Rok 2023 | 4.4 |
Rok | Punkty |
---|---|
2023 | 4.4 |
2022 | 4 |
2021 | 3.5 |
2020 | 3.2 |
2019 | 3.6 |
2018 | 2.8 |
2017 | 3.3 |
2016 | 3.4 |
2015 | 2.6 |
2014 | 2.4 |
2013 | 2.2 |
2012 | 1.8 |
2011 | 1.6 |
Impact Factor:
Sherpa Romeo:
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 3
Katalog Czasopism
Rok 2019
-
Elastic Fender-Dolphin Interaction for Economic Design of Berthing Dolphins
PublikacjaThe study addresses the question of the possible design benefits when considering the interaction between a modern marine modular rubber fender and a steel tubular pile substructure of a berthing dolphin. Absorption of the berthing kinetic energy of the vessel by a dualelasticity pile-fender berthing system is described in detail using the interactive treatment method (ITM). Application of the ITM is illustrated by a calculative...
-
Postquarter-Point Case of Ship’s Side-Berthing and Its Influence on Marine Fender Pitch
PublikacjaThis paper presents a critical analysis of some selected codes and practical recommendations used as basic rules in the design procedures of modern marine fender systems. The first part of the discussion pertains to the existing equations used in calculating the eccentricity coefficient in the ship’s kinetic energy equation and the maximum allowable fender pitch (spacing) in a set of fenders installed along a quay wall. A new approach...
Rok 2006
-
DEM-FEM model of highly saturated soil motion due to seepage force
PublikacjaArtykuł poświęcono nowej propozycji rozwiązania problemu modelowania zjawiska transportu, które występuje wewnątrz wysoko-nawodnionego gruntu ziarnistego na skutek ciśnienia spływowego. Teoria oparta została na połączeniu metody elementów skończonych (FEM - Finite Element Method) - rozwiązania równań poro-elastycznych oraz metody poszczególnych elementów (DEM - Distinct Element Method), które dały podwójny model numeryczny. FEM...
wyświetlono 761 razy